ARXNET

Pomoc

1. Nie działa mi Internet, co mam zrobić?
Sprawdź:
- kable sieciowy. Wtyczki powinny być pewnie zarobione, oraz dobrze osadzone w karcie sieciowej, w gniazdku na ścianie, lub w routerze. Jeżeli którykolwiek z powyższych elementów wygląda na uszkodzony skontaktuj się z firmą ARXNET.
- czy świeci się dioda na karcie sieciowej, oraz diody na access point client router (popularnie nazywanym przez użytkowników routerem). Jeżeli nie, spróbuj wyjąć wtyczkę zasilania komputera oraz wtyczkę z routera, odczekać 60 sekund po czym podłącz ponownie.
- czy w systemie jest zainstalowane oprogramowanie do karty sieciowej przewodowej/bezprzewodowej
- czy poprawnie jest skonfigurowany protokół TCP/IP ( zgodnie z protokołem zdawczo-odbiorczym z montażu)
- czy nie masz zainstalowanego oprogramowania, który zużywa całe przyznane Ci łącze, np. Torrent, p2p, e-Mule itp. Programy te często włączają się wraz ze startem systemu operacyjnego. Wyłącz je z autostartu.
Jeżeli podane wskazówki nie pomogą w rozwiązaniu problemu, skontaktuj się z administratorem sieci.
2. Wolno otwierają mi się strony WWW, czy można to poprawić?
Sprawdź:
- czy Twój komputer nie został zarażony wirusami, robakami oraz innym złośliwym oprogramowanie.
- czy w przeglądarce nie masz ustawionych fałszywych adresów Proxy.
- ustawienia firewall'a i różnych programów ingerujących w ruch sieciowy na twoim komputerze.
3. Jak można skontaktować się z administratorem sieci?
Najwygodniejszą metodą kontaktu jest wysłanie e-maila na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Adresy pocztowe i telefony znajdują są na stronie: www.arxnet.com.pl
Telefon kontaktowy: 506025408
4. Jak sprawdzić prędkość swojego łącza?
Wpisz w wyszukiwarce, na przykład www.google.pl hasło speedtest , otworzy się strona gdzie możesz przeprowadzić test swojego łącza. Pamiętaj, żaden test nie odzwierciedla w 100% prędkości twojego łącza. By maksymalnie uwiarygodnić wynik przeprowadzonego testu wyłącz wszystkie programy korzystające i mogące korzystać z Internetu.
5. Aby podłączyć Internet muszę mieć komputer?
Klient musi posiadać urządzenie wyposażone w port Ethernet. Każde urządzenie posiadające taki port może być podłączone do Internetu. W naszej ofercie znajduje się również usługa z dostępem bezprzewodowym w domu, dzięki której Internet jest rozsyłany po domu drogą radiową przez co z Internetu mogą korzystać wszystkie urządzenia wyposażone w kartę radiową WiFi.
6. Czy w sieci jest możliwość uzyskać zewnętrznego adres IP i ile to kosztuje?
Zewnętrzny adres IP można uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu: 506025408 koszt takiej usługi to jedyne 10 zł netto / miesięcznie
7. Czy mogę w jakiś sposób zabezpieczyć swój komputer przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem?
W Internecie jest wiele darmowych programów antywirusowych i chroniących komputer przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem. Jednym z takich programów jest AVAST można go ściągnąć ze strony: www.avast.com. Pamiętaj że na komputerze nie powinno być zainstalowanych więcej niż 1 program antywirusowy!
8. Ile trwa instalacja?
Instalacja trwa średnio ok. 2 godzin. Internet działa u klienta już tego samego dnia.
9. Chce mieć Internet bezprzewodowy po domu czy jest taka możliwość, i ile to kosztuje?
W naszej ofercie jest dostępna usługa bezprzewodowego dostępu do internetu w domu, można z tej opcji skorzystać w każdej chwili. W sprawie cenny należy kontktować się z firmą